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Dota 2-Patchinformationen

Outworld Destroyer, neuer Mode und vieles mehr

18.02.2012, 14:41 Uhr Dota 2
Freitag hat VALVe einen größeren Dota 2-Patch veröffentlicht, der viele Neuerungen ins Spiel mitbringt. Neben dem neuen Helden dürfen die Spieler nun frei zwischen mehreren Spielmodi im Matchmaking wählen sowie in Replays frei zu jedem Zeitpunkt springen. readmore.de mit einer Zusammenfassung.

Mit Harbinger, the Outworld Destroyer (früher Obsidian Destroyer), kommt einer der stärksten Intelligenz-Helden ins Dota 2-Universum. Denn diese Einheit hat einen Orb-Effekt, der mehr Schaden macht, wenn man einen größeren Manapool hat. Damit er sich diesen nicht nur durch Items erhöhen muss, hat er eine passive Aura namens Essence Aura, welche ihm bis zu 300 mehr Mana gibt und einen weiteren Effekt.

Immer wenn Harbinger selbst oder ein benachbarter Held einen Zauber benutzt, besteht eine zu Chance zu 40%, dass der entsprechende Held 25% seines Manapools zurückbekommt. Aus diesem Grund ist es sehr wichtig diese Fähigkeit früh zu besitzen. Des Weiteren kann er Gegner kurz in einer anderen Dimension mit seiner Fähigkeit Astral Imprisonment einsperren und ihnen dadurch bis zu acht Intelligenzpunkte klauen. Dies macht sich dann besonders früh im Spiel bemerkbar, da seine Lane-Gegner immer zu wenig Mana besitzen, um überhaupt einen einzigen Zauber nutzen zu können.

Seine ultimative Fähigkeit Sanity's Eclipse macht weiterhin noch einen Flächenschaden und berechnet dabei immer die Differenz der Intelligenz der gegnerischen Helden zum Outworld Destroyer. Abhängig von der Differenz macht es viel mehr Schaden, wenn diese größer ist. Sollte der Schaden aber nicht über 500 liegen, dann verliert der gegnerische Held stattdessen 75% seines Manapools. Zum Helden gibt es im Verlauf der Meldung ein Video.

image
Harbinger, the Outworld Destroyer


Neben den üblichen Bugfixes und Bots-Verbesserungen wurde diesmal sehr viel am Layout und am Spiel verändert. Die Spieler dürfen sich nun am meisten darüber freuen, dass man nun das Matchmaking mit den Modes All Pick, eine Variante vom Captains Mode sowie Single Draft spielen darf. Im All Pick Modus besteht zudem noch die Möglichkeit, seinen Helden für 100 Gold neu auszuwählen, falls der vorher gepickte einem auf einmal nicht gefällt. Was aber noch fehlt, ist eine Funktion, die ermöglicht Helden mit anderen Spielern zu tauschen.

Ansonsten wurde sehr stark am Layout vieler Menüs gearbeitet. Das Matchmaking hat einen komplett neuen Auswahlbildschirm und auch die generellen Spieloptionen sind nun viel besser unterteilt. Ähnliches gilt für den Itemshop, wo man nun wahlweise alle Items mit einem Blick sehen kann und nicht in den Menüs selbst suchen muss.

Zu guter Letzt wurde noch der Tageszeit Indikator verbessert und man kann nun nachlesen, ob Auras von Items wie Ring of Basilius oder Radiance wirken. Auch bekommt man nun eine Nachricht, falls eine Person, die man vorher reported hat, eine Strafe bekam. Zur Zeit war es immer ungewiss, was mit den gemeldeten Spielern passiert.



Komplettes Changelog[spoiler]
  • Enabled Outworld Destroyer!
  • Added new game mode: Single Draft.
  • Added querying of dead units. This lets you click allied portraits in the top bar to inspect their items and skills, even when they're dead.
  • Queued move commands show a waypoint flag briefly.
  • Added new settings panel.
  • Matchmaking displays average wait time for each region.
  • New interface for finding lobbies.
  • New Matchmaking panel.
  • Players can chat and use voice communications while the game is paused.
  • Added game mode (AP, SD, CM) selection for matchmaking.
  • You can now find replays by MatchID from the Watch panel.
  • Added Grid Mode to the Shop.
  • Added Repick functionality to the hero picking panel (costs 100 gold to repick, lets you select a hero again).
  • Implemented "Suggest invite to party" menu option.
  • You can now see which heroes your allies are about to pick.
  • Added Steam avatars in the scoreboard.
  • Added the ability to jump to any position in a replay.


Heroes
  • Alchemist: Fixed Goblin's Greed's interaction with Aegis.
  • Ancient Apparition: Fixed Ice Blast's secondary ability not firing off when you die.
  • Axe: Fixed Battle Hunger self buff sticking on Axe permanently if the spell was dodged by Puck's Phase Shift.
  • Batrider: Fixed Flamming Lasso being interrupted by an enemy Force Staff.
  • Batrider: Fixed turn rate.
  • Batrider: Fixed Firefly having a cast time.
  • Batrider: Added stack counter effect for your team when using Sticky Napalm.
  • Clinkz: Fixed not being able to cast Searing Arrows manually on buildings.
  • Clinkz: Fixed Death Pact not being castable on Magic Immune units.
  • Clinkz: Fixed Searing Arrows autocast working while silenced/doomed.
  • Clinkz: Fixed Searing Arrows bonus damage being treated as a seperate damage instance (it could get reduced twice by stout shield).
  • Clinkz: Fixed Death Pact being purgeable.
  • Clockwerk: Fixed Hookshot failing if he is infested by Lifestealer.
  • Dark Seer: Fixed Vacuum continuously pulling new units in the aoe for a period of time after initial cast.
  • Dark Seer: Fixed Vacuum disable/pull duration lasting too long.
  • Doom Bringer: Fixed Devour not working when eating a converted neutral creep.
  • Dragon Knight: Fixed Elder Dragon Form Frost Breath slowing units while Doomed.
  • Huskar: Fixed Life Break partially ignoring Linken's Sphere.
  • Huskar: Fixed Life Break continuing to follow a target that teleported away.
  • Invoker: Fixed Invoke not dispelling Curse of the Silent.
  • Invoker: Fixed Cold Snap triggering on self damage.
  • Invoker: Fixed Tornado dispelling various buffs it shouldn't (like Wind Walk)
  • Kunkka: Fixed X Marks The Spot being purged by Tornado/Diffusal.
  • Lich: Fixed Chain Frost having a chance to end prematurely near fog of war edges.
  • Lich: Fixed a recent bug where chainfrost wouldn't choose a magic immune target to bounce to.
  • Lich: Fixed Chain Frost deciding late as to which unit it will bounce to next (it would decide after its bounce delay, instead of before)
  • Mirana: Fixed Leap being canceled if Mirana got purged during it.
  • Nature's Prophet: Double clicking Teleportation will cast it at the fountain.
  • Omniknight: Fixed Repel causing Spirit Breaker to be unable to cancel his Charge of Darkness.
  • Puck: Fixed Phase Shift sometimes not dodging incoming attack projectiles.
  • Puck: Fixed some types of spells (like EMP) from causing damage when already Phase Shifted.
  • Silencer: Added intelligence steal counter to Last Word aura.
  • Slardar: Fixed Slithereen Crush's physical damage not hurting Magic Immune units.
  • Sniper: Fixed Headshot bonus proc damage working against Towers and Buildings.
  • Sniper: Fixed Headshot working while Doomed.
  • Spectre: Fixed Haunt not working properly after a disconnect.
  • Spectre: Fixed Reality clearing Curse of the Silent and triggering Magic Stick.
  • Ursa: Fixed Fury Swipes working while Doomed.
  • Ursa: Fixed Fury Swipes working on allied units.
  • Viper: Fixed Poison Attack damage being lethal.
  • Witch Doctor: Fixed Paralyzing Casks deciding late as to which unit it will bounce to next (it would decide after its bounce delay, instead of before)
  • Zeus: Fixed Lightning Bolt's aoe truesight not revealing wards.



Gameplay
  • Added Clinkz to Captain's Mode
  • Fixed ranged creep moving infront of the rest on the bottom dire lane
  • Fixed collision sizes on Barracks and Filler buildings
  • Ring of Aquila, Ring of Basilius, and Radiance no longer flip their toggle if their aura was toggled off when their owner dies.
  • Fixed Boots of Travel not selecting dominated units.
  • Fixed sweet exploit where you could buy a nice juicy passive item, give it to another friendly hero, have that hero die and upon respawn the passive effects of the item would be granted - - Desolator would start desolating, butterfly would start buttering, etc.
  • Items now expire their sellback time when their owner dies.
  • Fixed Roshan not respawning at the correct time if he was killed before creep spawn.
  • Fixed Bounty Hunter and Clinkz's invisibility getting dispelled by Tornado.
  • Fixed Blademail being able to reflect damage from allies/self (causing suicide).
  • Trees are now temporarily prevented from respawning if there are any player
  • controlled units whose collision are within 250 units of the center of the tree.
  • Fixed unit targeting behavior being bugged for the following abilities: Carrion Swarm, Dragon Slave, Breathe Fire.
  • Fixed courier getting stuck if it received deliver orders from multiple players.
  • Fixed Blademail being dispellable.
  • Fixed shop item stock not depleting when purchasing items with a full inventory and stash.
  • Fixed being able to refresh allied items with Tinker's ultimate.



Controls
  • Fixed an exploit possible that could allow a small portion of abilities to be used while stunned .
  • Fixed a rare bug where you would sometimes attack an unexpected unit when attempting to last-hit by spamming stop with auto - attack turned on.
  • Shift+Hero Select now toggles selection of the hero from the current selection if multiple units are selected.
  • Fixed dead heroes being selected when using control groups.
  • Fixed bug where the camera would reposition itself when drawing lines on minimap.
  • Blink Dagger now blinks in the direction your mouse is in when you double click it.
  • Fixed a rare bug where an item could be deleted upon delivery from the courier.
  • Fixed a rare bug with legacy keys that could cause your hotkeys to get changed when querying an enemy.
  • Purchasing a whole item now gathers owned items from the team's couriers when calculating what to buy.
  • Fixed accidentally selecting units when moving your camera around in camera drag mode.
  • Fixed not being able to drop an item from the stash if it is owned by another player.
  • Double clicking the "Select All Other Units" hotkey will now move the camera to the location of the units rather than adding your hero to the selection.



User Interface
  • Browse practice lobbies your friends have created or joined.
  • Improved readabilty of hero names in minimap.
  • Changed Hero Highlighter visuals.
  • Removed some elements in the minimap texture that would cause confusion with creeps.
  • Fixed controlled units not showing the color of the player controlling them in the minimap.
  • Updated Day/Night indicator
  • Pause is now correctly delayed for spectators.
  • Fixed inventory not updating the state of items if the slot and item matched between querying different units.
  • Added a subtitle in the inventory item tooltip indicating if an item's aura is active or not.
  • Added inactive image for Radiance.
  • Fixed matchID not showing up on end scores.
  • The topbar timer is no longer reset when the game ends.
  • Added game settings option for the hero finder when holding alt down
  • Added game settings option for the minimap hero icons (shows hero text names when turned off)
  • Added game settings option for the HP numbers above your hero's in world HP Bar
  • Fixed long cooldown labels being truncated in item tooltips.
  • Fixed cooldown and mana cost not showing properly in dashboard item tooltips.
  • Quick buy item tooltips are no longer estranged from their arrow.
  • Autocast state is no longer shown for enemy abilities.
  • Added visual feedback when moving a hero via the minimap.
  • Added "This game is safe to leave" message on the matchmaking status page practice lobbies or matchmade games with a leaver detected.
  • Your own row is now highlighted on the game end scoreboard.
  • When a player is banned, everyone who reported them since their last ban receives a message when they next login informing them that justice has been served.
  • Your friends list is now sorted alphabetically.
  • Pinging an enemy now places the ping on them for a short time.
  • Mana cost and cooldown fields in the ability tooltips now reflect the current state of the ability (they take into account Death Prophet's Witchcraft, Aghanim's changes, etc).
  • Added cooldown timers to shop items that are out of stock in grid mode.
  • Items from different owners that would stack (e.g. wards) no longer stack in the courier's inventory.
  • Fixed client - side modifier durations so that the icon sweep displays correctly when entering and exiting FoW.
  • Fixed bug where there would be a brief flash of the full - duration border on a modifier as it expired.
  • Combat log fixes/changes:
  • It now specifies whether units are illusions or not for all events.
  • Heals now track and specify the healing unit.
  • The end-of-game combat summary now counts neither illusions nor self
  • damage.
  • Damage done by units under a hero's control are now credited to their hero in the combatlog and end-of-game summary.
  • Mousing over each server location will show you the name, whether you're searching in that region or not, and an estimated wait time.



Settings
  • Redesigned the setting panel to allow for more keybindings and options. You may need to rebind your keys.
  • Updated all the keybindings to take advantage of the new settings panel.
  • Added spectator keybinds.
  • New key input code for spectator and alt-keys.
  • Spectator and alt
  • keys now handle + binds correctly.
  • Del, backspace, and backquote/tilde are now bindalbe (ie. console is bindable)
  • Added courier, neutral and hero specific ability binds.
  • Spectators now correctly get all active buffs and debuffs on heroes when joining a game in progress.



Replays
  • The replay format has changed and old replays are no longer viewable.
  • Your own private games are now displayed in your match history.



Visuals
  • Added effect for Phase Boots and Fiery Soul.
  • Made Dark Seer's illusion effect more differentiated from a normal illusion effect.
  • Made all known illusions draw with a creep style healthbar. This does not effect enemy illusions, but does apply to Dark Seer's Wall of Illusion illusions.
  • Crystal Maiden illusions will no longer play her custom death anim.
  • Heroes now flail while getting force staffed.



Audio
  • Fixed the item combine sound playing to you when other players combine their items on your courier.
  • Added rival death-taunts and other miscellaneous lines to flesh out dialog set for Juggernaut and Sven.



Dota 2 Bots
  • Revised how and when bots decide to push lanes, defend lanes, and farm.
  • Temporarily disabled late game team roaming. It will be back!
  • Fixed bug where bot code would cause buyback of human players when playing with bot teammates.
  • Made bots more aware of ganks that were happening near them.
  • Increased the strength of human pings, and in general made them last longer.
  • Fixed bug where bots weren't going back to base to fetch their TP scrolls, even when they had nothing better to do.
  • Made bots less likely to wander across the map just to hit the side shop.
  • Fixed bug where bots would buy superfluous flying courier items.
  • Fixed bots ignoring seige engines when farming a lane.
  • Fixed bots being standoffish to their own creeps.
  • Fixed bug that was causing bots to not attack the lowest-health creep when farming a lane.
  • When fleeing an enemy hero, bots will no longer immediately forget about the enemy the instant they lose sight of them.
  • Made bots more likely to defend structures closer to their base, particularly barracks and their ancient.
  • Fixed a case where bots were getting preoccupied with creeps when defending their base.
[/spoiler]

Kommentare (18)


#1 SpaNkinG schrieb am 18.02.2012, 18:30
erstmal alles in den options umstellen!
wurde alles wieder auf ''default'' gesetzt!
i like update <3
#2 Furu schrieb am 18.02.2012, 18:38
jo, ist schon ne frechheit, dass ein spiel im beta status noch nicht perfekt ist
#3 tredniheb schrieb am 18.02.2012, 19:32
sehr gutes update bis auf ein paar bugs die neu sind
#4 Account deleted schrieb am 18.02.2012, 19:39
Man konnte/kann kurzzeitig Items von Illusionen droppen und sie wieder aufnehmen. Somit waren sie dann dupliziert und man konnte schön cheaten. :-).
#5 Account deleted schrieb am 18.02.2012, 19:40

kidofranz schrieb am 18.02. - 18:32:

das spiel ist so behindert ich weiß nicht. da kann einer 10 minuten afk sein und des passiert nichts mit dem. die steuerung ist so behindert, die verzögerung von dem game ist einfach nur schrott geschweigedenn dass man animationen von manchen spells nicht erkennt.
muss mich nur über das unfertige spiel aufregen.
valve verkrüpelt das spiel wahnsinn


interessant, mir ist nichts dergleichen aufgefallen seit 6 monaten
#6 Foe schrieb am 18.02.2012, 19:46

kidofranz schrieb am 18.02. - 18:32:

das spiel ist so behindert ich weiß nicht. da kann einer 10 minuten afk sein und des passiert nichts mit dem. die steuerung ist so behindert, die verzögerung von dem game ist einfach nur schrott geschweigedenn dass man animationen von manchen spells nicht erkennt.
muss mich nur über das unfertige spiel aufregen.
valve verkrüpelt das spiel wahnsinn


entweder du bist strohdumm oder du lest keine Statusmeldungen was dich eher als vollnoob erschéinen lässt. Nach 5 Minuten afk bekommt man nen Tag lower Pool aber das weist du natürlich schon weil du ja selber drin bist
#7 iAmMarcoG schrieb am 18.02.2012, 19:52

kidofranz schrieb am 18.02. - 18:32:

das spiel ist so behindert ich weiß nicht. da kann einer 10 minuten afk sein und des passiert nichts mit dem. die steuerung ist so behindert, die verzögerung von dem game ist einfach nur schrott geschweigedenn dass man animationen von manchen spells nicht erkennt.
muss mich nur über das unfertige spiel aufregen.
valve verkrüpelt das spiel wahnsinn



Furu schrieb am 18.02. - 18:38:

jo, ist schon ne frechheit, dass ein spiel im beta status noch nicht perfekt ist


:D
#8 matthe schrieb am 18.02.2012, 19:56
Mittlerweile werden Spieler, die AFK sind, gekickt und du kannst das Spiel früher leaven :D
#9 Michael Carrick schrieb am 18.02.2012, 19:59
aber die concedefunktion fehlt immer noch, nervt einfach in schon verlorenen games noch bis zum schluss bleiben zu müssen
#10 sonicBOOM schrieb am 18.02.2012, 20:14
hoffe man kann bald was an den grafik setting ändern für mich grad nicht spielbar bekomme immer fps drops ingame
#11 matthe schrieb am 18.02.2012, 20:16

gorenis schrieb am 18.02. - 19:59:

aber die concedefunktion fehlt immer noch, nervt einfach in schon verlorenen games noch bis zum schluss bleiben zu müssen

Man hat sie extra nicht eingebaut, weil sie einfach mega-retarded sein kann. Mal gucken, welche alternativen sie sich einfallen lassen werden.
#12 BigZ das CillaS schrieb am 18.02.2012, 20:22
hab teilweise extreme aussetzer im spiel, maus macht nichts mehr und biebed so nen bisschen vor sich rum, oder an manchen stellen, wirkt das spiel sehr laggy.
#13 d0nnae schrieb am 18.02.2012, 21:08
das mit der mouse die plötzlich an einer stelle hängt für 5-10 sec hab ich auch !
#14 KeVForSure schrieb am 19.02.2012, 05:29
Eines der besten Hero-Models bisher
#15 ALL4ONE schrieb am 19.02.2012, 10:46
es muss trotzdem irgend ein bug geben meine gegner letztens hatten 16xx gold die min? und es war ein lvl 11 furion mit 2 divine rapier JOJO!
#16 matthe schrieb am 19.02.2012, 10:49
Sv_cheats 1 war auf manchen Servern aktiviert :D
#17 ALL4ONE schrieb am 19.02.2012, 10:51
jo nice :D
#18 keyc schrieb am 19.02.2012, 15:33

gorenis schrieb am 18.02. - 19:59:

aber die concedefunktion fehlt immer noch, nervt einfach in schon verlorenen games noch bis zum schluss bleiben zu müssen


Hab schon min 15 Games umgebogen die so was von verloren waren. Finde darin liegt doch der Reiz. Ich mag solche Herausforderungen. Wenn man immer gewinnen will sollte man pacman spielen.
 

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